X
تبلیغات
رایتل

اصول تغذیه صحیح

 قبل از تمرین

تغذ یه  قبل از تمرین
شما ورزشکاران برای اینکه در حین تمرین انرزی کم نیاورید وازورزش زده نشده ورکوردهایتان نیز افزایش یابد باید تغذیه مناسبی داشته باشید وبه تغذ یه خود اهمیت بدهیدمخصوصا به تغذیه قبل از تمرینتان این وعده غذایی درحین اینکه باید کم حجم باشد باید دارای بازدهی بالای انرزی نیز باشد و میتواند ترکیبی ازکربوهیدرات ها+ پروتئینها+ امینواسیدها+مواد قندی مجازومفید باشد
n این وعدهاگر به صورت مایع مصرف شود خیلی بهتر است برای اینکه خیلی سریع جذب شده وبه انرزی تبدیل می شود وشخص ورزشکار میتواند در حین تمرین از ان بهره ببرد مصرف این وعده غذایی می بایستی حدودا بین 1تا5/1  ساعت قبل از تمرین باشد

شمامی توانیداز دو نمونه نوشابه پرو تئینی زیریک نمو نه را انتخواب نموده ودر وعده غذایی قبل از تمرین استفاده کنید
نوشابه پروتئینی پیشرفته
پودر پروتئین 100درصد یک پیمانه +پودر لیسیتین یک پیمانه+پودر کربوهیدرات یک پیمانه +پودرمخمر ابجو یک قاشق + یک لیوان شیر یا ابمیوه+مقداری شکر
2)نوشابه پروتئینی ساده
یک لیوان شیر +یک فاشق مربا خوری کنجد + یک قاشق عسل +4عدد خر ما+ 3عدد سفیده تخم مرغ+4قاشق غذاخوری پودرنیدو+2عدد موز 

 

 

 

 

========================================= 

 

        

از رژیم غذایی یکنواخت استفاده نکنید

ورزشکاران هیچ گاه نباید تنها از یک رژیم غذایی خاص استفاده نمایند باید برنامه تغذیه خود را متنوع نمایند و هر از چند گاهی از یک رژیم غذایی متفاوت استفاده نمایند تا بتوانند همگی مواد غذایی لازم را برای بدن برسانند و هیچ گاه به طور یک نواخت از یک برنامه غذایی استفاده نکنند .  

****************************** 

 

در غذا خوردن افراط نکنید

در غذا خوردن افراط نکنید  
نیازبدن انسان به غذا بسته شرایط  
 فیزیکی از جمله ، توده بدنی ، و وزن وهمینطور فعالیت روزانه بدن متفاوت می باشد . بعضی از ورزشکاران بدون توجه به نیازشان به مواد غذایی بیش از حد لازم غذا می خورند و این مسئله یکی از اشتباهات ورزشکاران می باشد که منجر به مشکلاتی چون چاقی وذخیره شدن چربی دربافتها واندامهایشان می گردد وهمینطور امکان بروز مشکلات وناراحتی هایی در بدن میشود .  
 
٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫ 
 

                         برای وعده های غذایی خود ساعت های مشخصی را تنظیم نمایید




ورزشکاران باید هر 3 ساعت یک بار یک وعده غذایی دررژیم غذایی روزانه شان داشته باشند تا بتوانند تمامی مواد مورد نیاز بدن را به موقع به بدن برسانند و احساس گرسنگی را ازبین ببرند و بدن را در شرایط آرمانی خود قرار حفظ نمایند چرا که بدن در هر ۳ ساعت نیاز به پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری و کربوهیدرات مناسب برای حفظ متابولیسم دارد.

با مصرف هر 3 ساعت یک بار می توانند حجم غذای مصرفی را نیز پایین بیاورندوبه هضم وجذب غذا کمک نموده وهمینطور قادر خواهند بود تا در طول روز از وعده های بیشتری در رژیم غذایی شان استفاده نمایند .